Financial Times: Doğan Grubu’nun Satışı Türk Medyasına Büyük Darbe

209
Financial Times: Doğan Grubu hükümetin ağır baskısı altında kalınca, dikkatli, zaman zaman hükümet yanlısı bir çizgi takındı. Ancak satılmaları Erdoğan’ın yakın çemberinde sayılmayan az sayıda medya sahiplerinden birinin gidişi anlamına geliyor.

İngiliz Financial Times (FT) gazetesi, Doğan Medya Grubu’nun Demirören Grubu’na satılması ile Türkiye’de “hükümet yanlısı gazete ve televizyonların ağırlığı altındaki” medyanın “büyük bir darbe” alacağını yazdı.

BBC Türkçe servisinin aktarımına göre, “Türk medya kralı Erdoğan müttefikine medya ordusunu satmayı kabul etti” başlıklı haber, FT’nin Ankara’daki muhabiri Laura Pitel imzasıyla yayınlandı.

Haberde Doğan Grubu’ndan bir yetkilinin şu sözlerine yer verildi:

“Bu Türk medyası için tarihi bir an. Bunlar zor zamanlar. Herkes üzgün. Ama bence insanlar bunun kaçınılmaz olduğunun farkındaydı.”

‘DİKKATLİ, BAZEN DE HÜKÜMET YANLISI ÇİZGİ İZLEDİ’

FT’nin haberinde, medya kuruluşlarının “hükümet yanlısı agresif bir çizgi” izlediği bir dönemde bu gelişmenin yaşandığı vurgulandı ve şu ifadelere yer verildi:

“2016’daki darbe girişimi sonrası zaten çok sınırlı olan muhalif basına hızla el kondu. 100 kadar gazeteci parmaklıklar ardında.

Doğan, Erdoğan’la uzun süredir ihtilaf halindeydi ama geçtiğimiz yıllarda holdingi ve medya grubu hükümetin ağır baskısı altında kalınca, dikkatli, zaman zaman hükümet yanlısı bir çizgi takındı.

Ancak satılmaları Erdoğan’ın yakın çemberinde sayılmayan az sayıda medya sahiplerinden birinin gidişi anlamına geliyor.”

‘BİR DEVRİN SONU’

Haberde 1990’lı ve 2000’li yıllarda Doğan Grubu için çalışmış olan gazeteci ve basın özgürlüğü savunucusu Andrew Finkel’in de Doğan’ın “eski günlerden geriye kalan az sayıda gruptan biri olduğu” görüşüne yer verildi. Finkel, gelişmeyi “bir devrin sonu” diye niteledi.

82 yaşındaki Aydın Doğan’ın 28 Şubat sürecine destek vermekle suçlandığı ve başbakanlığı döneminde Erdoğan’ın, hükümete karşı taraflı olduğu gerekçesiyle kendisini sertçe eleştirdiği belirtilen haberde, 2009’da Doğan Grubu’na 4,2 milyar lira vergi cezası kesildiği hatırlatıldı.

Aydın Doğan o dönem “her şeyin temeli siyasi” sözleriyle vergi kaçakçılığı suçlamalarını reddetmişti.

Doğan Grubu bünyesindeki CNN Türk ve Hürriyet’ten gazeteci ve köşe yazarlarının “hükümete karşı fazla eleştirel” yaklaşımları nedeniyle “gözden düştüğü ya da işten çıkarıldığına” da değinildi.

Yayınlarımızın devamı adına, sizleri destek vermeye davet ediyoruz.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here